مساله شر

بحث  شر به خصوص برای معتقدان به نظام الوهیت ، امر مفصلیست که بزرگان و اندیشمندان و متفکران متعدد و بزرگی درباره آن سخن گفته اند که صاحب قلم نوشتار حاضر خود را برازنده اظهار نظر درباره آن نمی داند به خصوص آنکه این امر نیاز به بررسی و تدقیق در نوشته های پیشینیان و اندیشمندان از همه نحله های فکری و عقیدتی در همه ادیان الوهی می باشد که این مهم صورت نپذیرفته است. لیکن به بضاعت ناچیز خود در این زمینه می توان چند جمله ای را مثبوت داشت.
 

ادامه نوشته

یحبونهم کحب الله!!!!

انسان همچون دیگر حیوانات بر اساس غرایز و اکتسابات خود تصمیم گرفته و عمل می کند. برخی دانشمندان علوم اجتماعی، عقل را فصل منفصل انسان و حیوان دانسته و مکتسبات حاصل از استنتاج و استقرا و دیگر روش های منطقی را چراغ راه خود می دانند.
هدف غایی و سعادت ابدی و اعتقاد به ماورا( یومنون بالغیب) از خصایص متدینین به خصوص ادیان آسمانی و علی الاصول ادیان ابراهیمی است که ظاهرا شارع مقدس آنرا به مقیاس اعطای عقل و تشخیص و تمیز و شعور فقط از انسان انتظار دارد فلذا بر این اساس باید مورد بازخواست قرار گیرد.
بازخواست و پرسش از رفتار و کردار و اعمال انسان نه به غرایز که به عقل اوست و نمی توان صرف اعتقاد شخصی ، گواهی دادن قلب و دل ، معیارهای خودخواسته و دیگر مقیاس هایی گمان شخصی است نسبت به موفقیت در آزمون دینی (به اصطلاح دین شیعی ما ، روز قیامت) خوش بین بود و به قول معروف معذور و ماجور بود.
 

ادامه نوشته