پروفایل شناسی
چند وقتی بود که پس از ظهور وسیطه های فراگیر شبکه های اجتماعی تحت موبایل به فکر آمارگیری از کم و کیف اعضا و رفتار ایشان بودم ؛ آمار زیر را بر اساس یک نمونه آماری 200 نفره استخراج کردم . گمانم این است که مطلب جالبی برای اشتراک گذاری باشد:
خاطر نشان می کنم این نمونه آماری یک جمعیت از حدود 15 الی 75 ساله عمدتا شهرنشین ، البته دارای پراکندگی در برخی از مراکز استان ها (بیشتر تهران و قزوین) و شامل دانشجو ، خانه دار ، کارمند ، کاسب و غیره است . همچنین بنا بر فراخور ، شبکه اجتماعی مورد مطالعه ؛ شبکه فراگیر تلگرام انتخاب شده است.
1) 1 درصد بدون موبایل
2) 10 درصد بدون ارتباط با شبکه اجتماعی مزبور
3) 35 درصد عکس پروفایل شان را عکس خود انتخاب کرده اند.
4) 4 درصد عکس پروفایل شان را با اشخاص دیگری در یک قاب انتخاب کرده اند.
5) 8 درصد از تصاویر فرزندانشان به عنوان عکس پروفایل بهره برده اند
6) 5 درصد یک مفهوم مذهبی / ملی یا جمله ای تاثیر گذار را به عنوان عکس پروفایل انتخاب کرده اند
7) 11 درصد گل یا تصویری متفرقه را به عنوان پروفایل خود انتخاب کرده اند
8) 3 درصد تصویری از یک شخصیت شناخته شده را عکس پروفایل خود قرار داده اند (83 درصد این 3 درصد عکس استاد شجریان را به مناسب ظهور علائم بیماری ایشان در این ایام ، عکس پروفایل خود کرده اند)
9) و سرانجام 23 درصد هیچ گونه تصویری برای خود انتخاب نکرده اند (نزدیک 20 درصد از این 23 درصد مدت ها به تلگرام خود سرنزده اند)
همه از دست غیـــــــر ناله کنند