قضاوت یا اصالت
انتشار برخی از تصاویر ، فیلم ها و موضوعاتی که حاوی نوعی القای مفهوم ثانویه بر مبنای برداشت اولیه فکری برای نمایش نوع خطاهای متداول بشری به قصد خیر (عدم تعجیل در قضاوت ) در شبکه های اجتماعی موجد این تذکر است که البته این قضایای منطقی که از ایرادات احساسات است نمی تواند مستمسکی برای تبیین گزاره های منطقی باشد. مرحوم علامه طباطبایی در کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم خود دقیقا به تشریح این استدلال که بعدا به یکی از مکاتیب بشری (ایسم ها) می انجامد, پرداخته و تشریح می فرمایند که چنین خطاهایی ناشی از قوه باصره می باشند و با استناد به چنین خطاهایی نمی توان از اصالت یک گزاره درگذشت.
هر چند بحث بسیار مفصلی است که از حوصله این نوشتار خارج است ولی جهت عدم خلط مقصود عامیانه نویسنده با بحث زیر سوال رفتن اصالت یک حقیقت, مذکور گردید.
+ نوشته شده در دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت 9:35 توسط عمادالدین ( عماد ) عظیمی
|
همه از دست غیـــــــر ناله کنند