تبلیغات در دنیای مدرن
شرکتی برای تبلیغ شـــیشه های ضد گلولش 3میلیون دلار رو تو شیشه گذاشته و این شـــیــــشه رو در یکی از ایستگاه های اتوبوس نصب کرده است

تبلیغ جالبی بود از نگاه کسب و کار ، اما از نگاه انسانی تاسف بار بود که انسان با آن مقام خیلفه اللهی به کجا رسیده است که باید برای محدود داشتنش در جلوگیری از زشتی ها و پلشتی هایی این چنینی به فنآوری های گران قیمتی مشابه ایمیل مذکور متوسل شده و ما را چنان به خود مشغول دارند که حتی بر دستآوردهایشان هم متشکر شویم در حالیکه روزانه هزاران کودک از اثرات سوء هاضمه ی غذایی جان می دهند. اصولا دستآوردهای صنعتی غرب علی رغم ارائه ی آسایش و رفاه بشری ، در خود چنین مفاهیمی را هم گنجانده است که اگر آن را از زندگی یمان جدا نسازیم دچار توهمی می شویم که اندیشه ی صنعتی غرب ممکن است بر ما وارد سازد ، پند مولانا در خصوص آیینه بودن مومنان بر یکدیگر می تواند در این خصوص راهگشا باشد که چه موضوع و مفهومی می تواند مورد نشر و تبلیغ قرار گیرد ، چرا که:
مؤمنان آیینهٔ همدیگرند
این خبر می از پیمبر آورند
پیش چشمت داشتی شیشهٔ کبود
زان سبب عالم کبودت مینمود
گر نه کوری این کبودی دان ز خویش
خویش را بد گو مگو کس را تو بیش
تو بزن یا ربنا آب طهور
تا شود این نار عالم جمله نور
گر تو خواهی آتش آب خوش شود
ور نخواهی آب هم آتش شود
همه از دست غیـــــــر ناله کنند