نقبی بر منابر شهر
جناب مستطاب آقاي حاج سيد موسي شبيري زنجاني(دامه عزه)
سلام علیکم،
سابقه ي ارادت فدوي به آن جناب ، با نقل آداب خضوع حاصل از گران سنگي علم و تقواي ناشره تان در محضر علماي متاخر به دست آمده و بعضا طلاب از گوشه و كنار سركار را سرآمد علماي رجال شناس حديث مي شمارند . تحقيق و تاليف نكات جنابعالي را هم در خصوص اصالت زيارت عاشورا اخيرا تورق كرده و در همين باب نيز مسدع گرديده ام.
اخيراً خيل انحرافات در خصوص واقعه ي عظيم عاشورا ، نقلاً و متناً و تفسيراً به اوج خود رسيده و متاسفانه اقل علما، خلاف قديماً بر زدودن آفات اين فتنه در تكاپويند.
مطلبي كه امسال در ميان جمع تازه شنيده هاي از منابر براي حقير دغدغه ايجاد كرده است ، تفسيريست در خصوص اشاره ًعلي بن الحسينً سلام زيارت عاشورا بر علي اكبر(س) به جاي علي اوسط( حضرت سجاد(ع) !؟ ) كه امسال از ميان منابر شهر شنيده شد.
مقام حضرت علي اكبر كه امكان جانشيني پدر را در امامت و ولايت مسلمين داشت بر هيچ شيعه شناسي پوشيده نيست ، ليكن مقام امامي كه نيلاً و حقاً بر اين جايگاه
جلوس كرده ، يقيناً اعظم عظماست و به شمه ي حقير اين تفاسير شأن امام را به مغلطه مي برد ، ولايت امام سجاد ، حياً و ميتاً بر مقام شامخ حضرت علي اكبر اولاست و لاجرماً سلام دوم زيارت عاشورا بر مقام والاي ايشان است ، چه آنكه گرچه حضرت زينب(س) و حضرت عباس(ع) با فداكاري هاي خويش كربلا را در تفسير حقيقي خويش ياري رساندند اما حقاً مصلحتي بر ماجرا در عدم ذكر نام مستقيم در اين حديث قدسي بوده است . عده اي به بهانه ي تجليل از مقام حضرت علي اكبر(س) به كوچك كردن مقام امام سجاد(ع) رفته اند و به جاي درست كردن ابرو ، چشم را كور كرده اند.
روشنگري حضرتعالي در اين خصوص مورد امتنان است.
همه از دست غیـــــــر ناله کنند