نامه ای به رئیس جمهور پس از هشت سال

جناب مستطاب آقای حاج حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علکیم

برای برداشتن بارهای سخت باید سختی های فراوانی بر دوش کشید و چنان است که سخت می گیرد جهان بر مردمان سخت کوش.

شعار اعتدال در مقابل همه ی شعارهایی همچون سازندگی ، اصلاحات و حتی عدالت و چه بسا مقاومت دولت مهندس موسوی ، شعار به مراتب سخت تر از جهت درجه ی ملموس بودن برای سنجش است.

شعاری را که می توان چندین باره چه به صورت مستقیم همچون پرسش مهر از دانش آموزان و چه به صورت غیرمستقیم و در قالب شعار کلی دولت تدبیر و امید آن را یافت.

شایعه ی کاندیداتوری جنابعالی برای انتخابات نهم و دهم به صورت ملموس و بالقوه وجود داشت و حتی دیدارهای انتخاباتی شما با علما ، بزرگان و اقشار موثر در سال 87 به منظور کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوره ی دهم به صورت علنا شکل گرفت ، اما حضور جدی آقایان هاشمی ، خاتمی و موسوی در دو انتخابات گذشته عملا شما را که مطمئنا کار تشکیلاتی را خوب می دانید از حضور در این صحنه برحذر ساخت  ،چه آنکه در انتخابات گذشته نیز یقینا و در صورت استمرار حضور آقای هاشمی حضور شما شکل نمی گرفت.


ادامه نوشته

شعر سعدی زینت بخش سازمان ملل متحد

سال ها بود که در کتابهای درسی خود می خواندیم که شعر معروف"بنی آدم اعضای ...." از سعدی علیه رحمه ، در سردرب سازمان ملل متحد نصب گردیده است ، لیکن به ظاهر امر این مسئله خیال بافی بیشتر نبود ؛یا این مسئله اصلا صورت نگرفته بود و یا دچار تغییر و تحول شده بود . بارها این مسئله را از مسئولان کشور پیگیری کرده بودم و یقینا کسی پاسخ نداده بود ، حدود چند روز پیش و به لطف حضور آقای دکتر ظریف - مرد دوست داشتنی وزارت خارجه- در رسانه ی فیسبوک ، به ایشان پیامی دادم و درخواست دیرینه ام را مطرح کردم ، ایشان محبت فرمودند و این پست را در صفحه ی خود قرار دادند ، خدا یار و نگاه دارشان باد:

دوشنبه 8 مهر 92- در کنار فرش مزین به شعر بنی آدم در سالن مذاکرات ملل متحد. شعر جاودانه سعدی در وسط فرش با الیاف طلا نقش بسته است. این فرش را استاد صیرفیان در دوران سفارت بنده و در اواخر ریاست جمهوری جناب آقای خاتمی به سازمان ملل متحد هدیه دادند. افتخار می کنم که از این طریق آنچه سال ها در کتاب ها خوانده بودیم و هیچ جای سازمان ملل متحد اثری از آن ندیده بودیم را بالاخره به ملل متحد آوردیم.

معیارهای ازدواج

ازدواج از عادات بشر به جهت تامین نیازهای روحی ، جنسی و روانی است که چه به صورت متشرعانه و چه به صورت خلاف شرع مقدس در جای جای تاریخ تکرار گردیده است . چه بسا آنکه ازدواج های هم جنس گرایانه نیز تا حدودی بر همان سه عامل فوق تاکید دارد ، لیکن اولا از منظر شرع و عرف و ثانیا از منظر برخی روان شناسان قاعده ی صحیحی شمرده نمی شوند.

دین مقدس اسلام که از ادیان ابراهیمی می باشد همچون اسلاف خویش ازدواج را موکدا سفارش و آن را تکمله ای از دین فرد می داند ، داستان ازدواج در ادیان ابراهیمی تا آنجا پیش می رود که عده ای معتقدند ، عزوبت گزینی در آیین مسیح به نوعی از جمله ی انحرافات است و این مسئله با اصل دین منافات دارد.


ادامه نوشته