لبیک یا حسین

 

می برد در کربلا هفتاد و دو ذبح عظیم

 

بیش از اینها حرمت کوی منا دارد حسین...

در فضیلت زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) ذکر منابع و احادیث بس بسیارست تا آنجا که از فضائل شب قدر که مهمترین وقایع سالیانه مسلمین می باشد ؛ فضیلت زیارت ایشان حتی از بعید نیز وارد شده است. حدیث قدسی زیارت حسین (ع) نیز شاهد و گواهی محکم بر حقانیت مکتب حسین (ع) البته در درون مایه مکتب اسلام و مبرهنا در دایره ی وحدانیت است.

 

از حادثه عظیم قتل و غارت عاشورا تا مخاطرات فراوانی که در طی این 1400 سال بر مضجع شریف متراتب بوده است اینگونه برمی آید که هیچگاه آن سرزمین در طی این سالها روی آرامش بر خود ندیده است تا آنجا که هارون الرشید امر به شخم قبر مطهر داد و و بار دیگر در زمان متوکل عباسی چنین شد و جسارت دستور کشت گندم بر روی مزار مقدس نمود و گویند به امر متوکل ، هفده بار قبر حسین (ع) را خراب کردند. وهابیان نیز در سال 1216 ه‍ . ق . به کربلا حمله کردند و این تهاجم ها ، ده سال ادامه داشت . هم شهر را غارت و هم مردم را قتل عام و هم قبر مطهر را خراب کردند . یک بار هم « امیر سعود » در سال 1225 با سپاهی متشکل از 20 هزار جنگجوی وهابی به نجف و از آنجا به کربلا تاختند . در عصر حاضر نیز ، حکومت بعثی عراق ، برای در هم کوبیدن حرکت انقلابی شیعیان این سرزمین ، در سال 1370 ش . با انواع سلاحها مردم را در نجف و کربلا به خاک و خون کشید و با توپخانه ، گنبد و بارگاه امام حسین (ع) را مورد هجوم قرارداد تا جاییکه هنوز آثار این تخریب بر مضاجع شریف هویداست.   چون تقریبا تمام تاریخ این سرزمین با ناامنی همراه بوده است هماره این سوال پدید می آید که حد و حدود زیارت ایشان چیست؟ حفظ جان که از اوجب واجبات است و رابطه آن با زیارت موکد اباعبدلله چه رابطه ای دارد؟ عقل و شرع حکم شان در این  خصوص چه امر می کند؟

 

شایسته است که این کلام را در آیینه ی قرآن و روایات و عقل به بررسی بنشینیم:

 

روایات:

 

کتاب شریف مفاتیح الجنان از اعظم کتب روایی است که مرحوم حاج شیخ عباس قمی (ره) طی مکاشفات و مراقبات فراوان بر گردآوری آن موفق گردید و در تایید آن همین بس که شیخ ما(مرحوم آیت الله سامت "اعلی الله مقامه") در پاسخ به مراجعات درباره این کتاب گرانقدر ، ضمن تایید منقولات آن ؛ مرحوم حاج شیخ عباس را انسانی وارسته و اهل علم و معرفت می شماردند.

 

در این کتاب و ذیل فضیلت زیارت  اباعبدالله (ع)آمده است:

 

هركسى در روز قيامت آرزو مى‏كند،اى كاش‏ زائر آن حضرت بود،بخاطر بسيارى كرامت و بزرگوارى زائران آن جناب كه در آن روز مشاهده مى‏كند،روايات‏ در اين باب بى‏اندازه است و ما در ضمن زيارات مخصوصه اشاره به بخشى از فضيلت زيارت آن حضرت‏ خواهيم كرد در اين قسمت فقط اكتفا به ذكر يك روايت مى‏كنيم: ابن قولويه و كلينى و سيّد ابن طاووس و ديگران به سندهاى معتبر از ثقه جليل القدر معاوية بن وهب بجلّى كوفى،روايت‏ كرده‏اند كه گفته:زمانى خدمت امام صادق عليه السّلام رفتم،آن حضرت را در مصلاّى خويش مشغول نماز ديدم،صبر كردم تا نمازش به پايان رسيد،پس از آن شنيدم با پروردگار خود مناجات مى‏كرد و مى‏گفت:

اى خدايى كه ما را به كرامت‏ مخصوص كردى و به ما وعده شفاعت دادى و علوم رسالت را به ما عنايت كردى و ما را وارث انبيا قرار دادى،و امّتهاى گذشته‏ را به ما ختم فرموده و ما را به وصيّت پيامبر اختصاص داده و علم گذشته و آينده را به ما عطا فرموده و دلهاى مردم را به جانب‏ ما ميل داده‏اى

 

 اغفرلى و لاخوانى و زوّار قبر ابى الحسين بن علىّ صلوات اللّه عليهما

 

 .........................،

فَارْحَمْ تِلْكَ الْوُجُوهَ الَّتِي غَيَّرَتْهَا الشَّمْسُ وَ ارْحَمْ تِلْكَ الْخُدُودَ الَّتِي تُقَلَّبُ عَلَى قَبْرِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلامُ

پس رحم كن آن صورتها را كه آفتاب تغيير داده و رحم كن گونه‏هاى آنان را كه بر قبر امام حسين عليه السلام مى‏گردانند.

و رحم كن آن ديده‏ها را كه براى دلسوزى بر ما اشكشان جارى شد

 

و رحم كن آن دلها را كه زارى كردند و سوختند براى مصيبت ما

 

و رحم كن آن صداها را كه در مصيبت ما بلند كرده‏اند.

 

خدايا آن‏جانها و بدنها را به تو مى‏سپارم،تا آنها را از حوض كوثر در روز تشنگى سيراب كنى

 

و پيوسته آن حضرت به اين صورت در سجده دعا مى‏كرد،چون فارغ شدى،عرضه داشتم،اين دعايى‏ كه من از شما شنيدم،اگر در حق كسى مى‏كرديد كه خدا را نمى‏شناخت،گمان داشتم هرگز آتش دوزخ به او نرسد،و اللّه‏ آرزو كردم كه آن حضرت را زيارت كرده بودم و حجّ انجام نداده بودم!!

 

امام فرمود:تو چه بسيار نزديكى به آن حضرت‏ تو را از زيارت چه چيز مانع است؟

 

معاويه ترك زيارت مكن،

 

گفتم:فدايت شوم،نمى‏دانستم اين اندازه فضيلت‏ دارد،

 

فرمود:اى معاويه،آنها كه در آسمان براى زيارت‏كنندگان آن حضرت دعا مى‏كنند،زياده از آنهايند كه در زمين دعا مى‏كنند،زيارت آن حضرت را براى ترس از احدى ترك مكن،كه هركس به خاطر ترس،ترك زيارت كند آن‏قدر حسرت ميبرد،كه آرزو مى‏كند اى كاش به اندازه‏اى نزد قبر آن حضرت مى‏ماندم كه در آنجا دفن مى‏شدم!آيا دوست‏ ندارى خدا تو را در ميان آنهايى كه رسول خدا و على و فاطمه و امامان معصوم عليهم السّلام بر آنها دعا مى‏كنند؟ببيند آيا نمى‏خواهى از آنها باشى كه ملائكه در قيامت با آنان مصافحه مى‏كنند؟آيا نمى‏خواهى از آنها باشى كه در قيامت وارد شوند و هيچ گناهى بر آنها نباشد؟آيا نمى‏خواهى از آنها باشى كه در قيامت رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم با آنان مصافحه مى‏كند؟!

 

قرآن:

 

تبعیت از اولی الامر بر طبق آیه 59 سوره نساء واجب و در راستای اطاعت الهی شمرده شده است

 

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا

 

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد خدا را اطاعت كنيد و پيامبر و اولياى امر خود را [نيز] اطاعت كنيد پس هر گاه در امرى [دينى] اختلاف نظر يافتيد اگر به خدا و روز بازپسين ايمان داريد آن را به [كتاب] خدا و [سنت] پيامبر [او] عرضه بداريد اين بهتر و نيك‏ فرجام‏ تر است

 

 

ادامه نوشته

تفسیر یک حکم از عرف تا سنت

 اسلام دین احیا و احترام بر سنن صحیح و منسوخ دارنده ی احکام و عادات زشت در زمان نزول و تبیین بوده است. چه آنکه بسیاری از اموری که اکنون بر جای مانده است پیشینه ای تاریخی نزد بشر دارد.

 

دین مبین اسلام ، بر فزونی نحله و هبه برای افزودن هر چه بیشتر محبت و مودت در بین مسلمین تاکید و آنرا از امور استحباب می داند ، هر چند که حکم می کند:

 

ان المبذرين كانوا اخوان الشياطين و كان الشيطان لربه كفورا(اسراء- 27)

 

چرا كه اسرافكاران برادران شيطانهايند و شيطان همواره نسبت به پروردگارش ناسپاس بوده است

 

از مبرزترین و مشهورترین نحله ها و بخشایش ها که بنابر اهمیت ، اسلام آنرا واجب دانسته است ، حکم نحله در عقد نکاح است. اسلام ضمن احترام به این سنت پسندیده که از روم باستان و آئین یهودیت بر جای مانده است ، بر این هبه رنگ و صبغه الهی می بخشد و آنرا از یک معامله درون خانوادگی به ابزاری برای محبت و مودت بین زوجین مبدل می سازد ، چرا که رسم عرب جاهلی بر این سنت نیکو رنگ و غبار زنگار بسته بود و مهریه ها یا به پدر خانواده و یا به عنوان معامله ای بین دو قبیله که هر دو از یکدیگر دختر می ستاندند تبدیل شده بود، فلذا قرآن کریم ضمن تایید اصل موضوع ، آنرا اینگونه اصلاح می نماید که:

 

وَآتُواْ النَّسَاء صَدُقَاتِهِنَّ نِحْلَةً فَإِن طِبْنَ لَكُمْ عَن شَيْءٍ مِّنْهُ نَفْسًا فَكُلُوهُ هَنِيئًا مَّرِيئًا ﴿۴- نساء﴾

 

و مهر زنان را به عنوان هديه‏اى از روى طيب خاطر به ايشان بدهيد و اگر به ميل خودشان چيزى از آن را به شما واگذاشتند آن را حلال و گوارا بخوريد.

 

 

ادامه نوشته

ادب مرد به ز دولت اوست

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

 

سلام علیکم؛

 

بدون شک کارشکنی های اخیر نابخردان عرصه سیاسی در ایجاد جو متشنج داخلی و تخریب وجهه و دستاورهای متناسب دولت تدبیر و امید علی الخصوص در سیاست خارجی که حاصل تلاش های دیپلماتیک های نخبه وزارت خارجه که در نوع خود بی نظیرترین ها در تاریخ معاصر ایران و حتی کم نظیرترین ها در میان هم کنان خود می باشند ؛ موجبات تکدر ملت و احتمال حرمان فرصت تاریخی کشور در این هم سویی قوای  ثلالثه کشور ، رهبری ، مخالفین و منتقدین نظام و مردم برای دستاورد گذار از ویرانی های هشت سال گذشته و جهشی عظیم در عرصه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، علمی و ... را مسبب سازند.

 

 

ادامه نوشته

ارتباطات مشکل هویدای عدم پیشرفت صنف رایانه استان

سالیانی است که در صنف رایانه ی استان ، سخن اصلی صاحبان و فعالین این صنعت حول عدم اعتماد بازار و مشتریان عمده به خصوص بازار پرطمراق دولتی و همچنین مشتریان خصوصی اعم از صنایع و کارخانجات و همچنین مشتریان عادی و مردمان عامی به توانمندی های تخصصی آنان و تمایل بی دلیل این خیل مشتریان به بهره جستن از بازار پایتخت می باشد.رغبت درونی مشتریان به غریبه پرستی ، تمایل  مسئولین خرید و تصمیم سازان حوزه ی قراردادها در سهمی از فروش های عمده به عنوان واسط معامله(البته با دید مثبت ، ارائه ی مشاوره در خصوص نیاز سازمان یا کارخانه و نه رفتن به کج راهه ی دریافت رشوه ) ، عدم اعتماد به تخصص و دانش نیروهای بومی و چندین گزینه ی دیگر از جمله مواردی است که متصدیان این صنف به عنوان علت از دست دادن پروژه های بزرگ IT در استان از آن نام می برند. اگرچه در برخی از عناوین ذکر شده ، شاهدی بر مدعا وجود دارد ، اما آیا این عناوین تنها در شهر و استان ما صادق است و شهرهایی همچون مشهد ، اصفهان ، تبریز و حتی خود تهران دارای این مشکل نمی باشند.

 

اولین پاسخ این افراد ، کلان شهر بودن شهرهای مذکور و عدم وجود مشکل توانمندی در این شهرهاست که به خصوص به علت وسیع بودن دامنه ی این شهرها ، مشکلات فوق الذکر نمود کمتری دارد.

 

نگارنده نیز به علت حضور چندین ساله در این صنف ، باورهای این فعالین را تا چندی پیش و تا قبل از ورود جدی به عرصه ی اجرایی که چندین سالی به علت حضور در فعالیتهای سایه و پشتیبانی از آن دور مانده بودم ، ضمیمه ی باورهای خود انگاشته بودم ، اما همواره در گود و بوته ی آزمایش ، محملی دیگر و شایسته تر برای محک زدن مدعاست.

 

ذکر چندین نمونه می تواند به عنوان صحت اطلاعات و داده های این تحقیق را روشن سازد.

 

 

ادامه نوشته

حاجی بشقابی

شاید شما هم مثل من خیلی از تاکسی چی ها (که البته سخت ترین کار دنیا لقب گرفته) به جهت اخلاقشان راضی نباشید ، از اخلاق و برخورد و گران گازی و پول خرد ندادنشان و خدای ناکرده چشمشان به..

یک مدتی هر روز از دم خانه شان می گذشتم و خیلی وقت ها هم در خیابان ماشین معروفش که رنگ کاپوتش با بدنه فرق داشت را دیده بودم.

 

 

حاجی بشقابی ، چهل روز پیش مرد و امروز چهلم مزارش بود؛ پیرمرد یک بشقاب داشت که برای نگاه نیفتادنش به خانم ها به سمتشان می گرفت و کرایه اش را اخذ می کرد.

پیرمرد چند تک تومان را هم پس می داد و هر چه می دادی می گفت خدا برکت بدهد.

زندگی اش هم بد نبود، امورات می گذراند اما به خیلی ها یاد داد که می شود با همین سادگی هم روزگار گذراند ، زندگی کرد و با عزت مرد.

حاجی بشقابی ، ساده بود، خودش ، خانه اش، زندگی اش ، حتی این عملش؛ اما خیلی ها که اعلامیه اش را دیدند ،جایگاه ابدی اش را والا دانستند.

نقدی بر سخنان آقای قالیباف در خصوص تفکیک جنسیتی

سردار محمد باقر قالیباف

 

شهردار محترم تهران

 

با سلام؛

 

علی رغم اختلافات شدید در حوزه  فکر و اندیشه به خصوص در حیطه ی مسائل جناحی و سیاسی و تمایل به کسب رای رئیس جمهور کنونی در انتخابات گذشته ، به جهت ارج نهادن به زحمات جنابعالی در حوزه ی خدمات شهری متمایل به کسب رای شما در صورت تکرار تمایل نظام به عدم اخذ قدرت توسط اصلاح طلبان بودم که ظواهر آن از مساله 88 و سپس رد صلاحیت آقای هاشمی هویدا بود ؛ اما به لطف الهی و تدبیر رهبری بار دیگر کشور در توازن قوای سیاسی ، اصلاح طلبان را در راس قدرت نشاند.

 

به خاطر دارم که اندکی قبل از انتخابات 84 و حضور شما در برنامه صندلی داغ شبکه دو رسانه ملی ، انتقادات تندی بر شما در خصوص گریستن در رثای برادرشهیدتان در جهت کسب رای گردید ، لیکن من آن اشک ها را نشان از روحیه ی  جهادی و عمق وفاداری شما به اسلام عزیز و عواطف برادری دانستم.

 

همچنین استعفای شما از ریاست ناجا بدون ابراز تمایل در زمان اعلام آن برای انتخابات 84 موجبات تکدر راستگویی سیاسی را برای بسیاری ایجاد کرد و همچنین سخنان آقای روحانی در حین مناظره آخر در خصوص قضایای برخورد با دانشجویان ، تشکیک ها در مساله جنابعالی را به شمّ سیاسی افزون داشت.

 

براستی آیا حاضر بودید در هنگام بحبوحه انتخابات 92 ، شمه ای از طرح حجاب و عفاف در شهرداری تهران و سخنانی را که در نمازجمعه 27 تیر 93  فرمودید ، به نمایش بگذارید یا حتی در زمان رای گیری برای شهرداری در شورای شهر در سال گذشته در حال اعطای برنامه های خود بودید این را بر زبان آرید.

 

جناب آقای قالیباف

 

انشاله همه ی ما پیرو آن دین و پیامبری باشیم که در همه شدائد،  عامل و هادی و بازگو کننده ی دساتیر الهی بود و بر مقتضای زمان و مکان سخن را ایراد نمی نمود و انشاله همه ما عامل به  سخن شما در همان تریبون که :" باید در نظام اسلامی به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل کنیم و از دین و مذهب هزینه نکنیم " باشیم.

 

اما حقیر بر اساس حکمی که شما در قامت ریاست بر یک سازمان ایراد فرموده اید ، ایرادات زیر را متراتب می بینم و امیدوارم حداقل پاسخی درخور به غیر از شائبه ی سیاسی بودن این جریان برای خود داشته باشید:

 

1)   اسلام دین احیای سنن نیک و ابطال کردارهای زشت پیشنیان است که در همه ی احوال به سمت مبدا آفرینش یعنی حق (سبحانه و تعالی) سوق دارد و همچون همه ی ادیان ابراهیمی بر اصول و فروعی استوار است. مستحضرید که به محض ادای شهادتین ولو به حکم آیه 9 سوره توبه (وَمِنْهُمُ الَّذِينَ يُؤْذُونَ النَّبِيَّ وَيِقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أُذُنُ خَيْرٍ لَّكُمْ يُؤْمِنُ بِاللّهِ وَيُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ وَرَحْمَةٌ لِّلَّذِينَ آمَنُواْ مِنكُمْ وَالَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ) که منافقان  پیامبر(ص) را اُذُن یعنی زود باور می دانستند ، نیز حکم مسلمانی بر انسانها وارد است و به محض مشاهده عدم رعایت فرائض همچون نماز و روزه و حج و زکات نمی توان شخصی را نامسلمان نامید ، سپس اسلام عزیز احکام بلندبالاتری که در همه ادیان الهی ثابت قدم بوده و هست و از ابتدای تشریع نیز بر مسلمانان واجب بوده است  را تشریح کرده است و از مهمترین آنها حق الناس می باشد.

 

 

ادامه نوشته

ازدواج چرا و چگونه ؟

 سخنی که با تو دارم به نسیم صبح گفتم

 

دگری نمی شناسم تو ببر که آشنایی

 

 

 

حکم عقل ، عرف ، شرع و طبیعت انسانی و موجودات زنده بر زوجیت موکدست ، چه آنکه نیاز انسانی ، طبع احساسی و اقتضای جامعه شناختی نیز جامع عوامل منظوره برای امر ازدواج است.

 

مفاهمه در امر چرایی تمایل افراد به ازدواج از ضروریات برای مقدمات آن است، بنابراین در دو بخش ، ذیلا به تفسیر سوال این مقال می پردازم:

 

 

 

 

 

 

بخش اول:

 

معتقدم که دلایل و عوامل زیر از مهمترین شرایط برای تمایل به امر ازدواج است:

 

 

ادامه نوشته

ان الدین عندالله اسلاما

به صورت روزمره مطالب و عناوینی به خصوص پس از بارورتر شدن عرصه ارتباطات در دنیای جدید بین مردمان رد و بدل می شود که البته از دیرگاه نیز این چنین اقوال بر اذهان مستدام بوده است.

 

خواص میوه ها ، طالع ها ، موفقیت ها ، شکست ها ، تواریخ ، انسانها و آنچه که امروز برای ما مهم است پیوند علم و دین از جمله مطالب و عناوین ارسالی در این دنیای پرارتباط است.

 

 

 

ادامه نوشته

لحظات آخر ماه رمضان

اللهم غیر سوء حالنا به حسن حالک

 

خیلی هم بچه نبودیم ولی وقتی می خواستیم شب ها از منزل مادربزرگ درآییم ، بغض می کردیم ، بعضی وقت ها گریه می کردیم ، حتی آن وقت ها که همکنان و هم سالان هم نبودند می خواستیم آنجا بمانیم ، شب تا صبح ، صبح تا شب روی همان گلیم های پوسیده بنشینم و روی همان سفره های ساده غذا بخوریم.

 

ای خدای بزرگ!

 

اکنون بر ما که در حال ترک میهمانی بزرگت هستیم حال آن روزگاران را عطا کن.

 

دلهایمان را تنگ کن برای خودت ، برای جودت ، برای کرمت و برای سفره های باز بازت.

 

اشک های شوق را بر گرد گونه هایمان جاری ساز و ما را از این خوان پر نعمت محروم مساز.

 

خدایا!

 

رمضان رفت اما کرامت تو مستدام است و غفلت ما بی منتها.

مساله فلسطین

حضرت آیت الله علی خامنه ای

 

مقام رهبری نظام

 

سلام علیکم ،

 

تعبیر شما در اینکه "امروز فلسطین پاره تن اسلام است" از موثرترین و واقع بینانه ترین جملاتی است که در خصوص این مهمترین و اولی ترین مشکل جهان اسلام و نه بل آنکه مشکل بشریت در دو قرن اخیر بیان داشته اید.

 

تقریبا همه ی گروه ها ، نحله ها و مشارب سیاسی ، اعتقادی و فرهنگی کشور در این خصوص با جنابعالی هم نظر بوده و این نظر عالی را تایید می دارند. هر چند که متاسفانه هماره عده ای نادان و خشک مقدس و با محوریت تبلیغ صهیونیستهای غاصب در دو موضوع خرید زمین های فلسطین اشغالی و محق بودن اسرائیلی ها بر تصرف کل سرزمین و همچنین ناصبی بودن مردمان آن دیار تاکید دارند، بی آنکه در مورد تاریخ و غصب این سرزمین با نقشه ی پلید خرید بخشی از سرزمین فلسطین توسط اشغال گران و همچنین اعتقاد کثرت مردمان آن سرزمین به مذهب شافعی که از دوست داران اهل بیت (علیهم السلام) و نزدیک ترین مذهب به فقه امامیه می باشد و هم دیار مردمان مظلوم غزه است ، تحقیق کنند. البته این امر(یعنی روشنگری در خصوص تاریخ جعلی اسرائیل و تبیین دین داری مردمان آن سرزمین) نیازمند عزمی جدی در مردان سیاسی و جایگاه های عبادی توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر و تمرکز بیشتر شما بر روی آن است.

 

حضرت آیت الله

 

قدس آرمان همه ی مومنین و حریت طلبان عالم است و فجایعی که در فلسطین و به خصوص در سالیان اخیر در غزه می گذرد دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد و مصداق آن جمله معروف اباعبدالله حسین در روز عاشورا در هنگامه ی طلب آب برای کودکان است که"اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید". امروز موج آزادی خواهی و اعتراض نسبت به کشتار بی رحمانه مردم غزه علی الخصوص زنان و کودکان بی گناه از کشورهای اسلامی و منطقه فراتررفته و اروپا و آمریکا شاهد بزرگترین تظاهرات های خشونت بار در محکومیت این وقایع اسفبارند ، این جدیت و حریت تا آنجا پیش رفته است که قلب تل آویو شاهد تظاهرات علیه سردمداران سفاک رژیم صهیونیستی بود و مردمانی با در دست داشتن تابلوهای "Free Ghaza" از این کشتار ابراز انزجار نمودند و اگر نبود سانسور گسترده ی این رژیم جعلی چه بسا دامنه ی اعتراضات به این امر ابعاد تازه ای را به خود می نمود.

 

حضرت آیت الله

 

متاسفانه و بر اثر سیاست های ناصواب در کشور ما و به خصوص ویرانه های هشت سال اخیر و نااطمینانی مردم به سران نظام (که توسط خود نظام و به واسطه ی متهم داشتن همه ی مسئولین کشور از مرحوم مهندس بازرگانی و بنی صدر به خیانت تا هاشمی و خاتمی به فتنه گر و کروبی و موسوی به سران فتنه و عده ی بسیاری دیگر که نامبردگان همگی سران اصلی کشور بودند) تبلیغات در هر موضوعی توسط نظام به شکلی عکس مورد پاسخ قرار می گیرد و آنجا که مساله ای مورد حمایت رژیم قرار می گیرد ، مساله صورت عکس پیدا می کند، تا آنجا که مردم خشمگین در سال 88 در یک حرکت احساسی به جای حمایت از مظلومیت مردم غزه و لبنان به آن شعار ناصواب پرداختند و موجب آزرده شدن خاطر اسلام و مسلمین و آزادی خواهان جهان گردیدند.

 

حضرت آیت الله

 

تظاهرات ضد اسرائیلی تقریبا در همه جای دنیا و با محوریت خود مردم و بدون درنظرگرفتن نظر زعمای کشورها صورت گرفت و در برخی از نقاط به دلیل عدم همراهی مسئولین آن کشورها به زد و خورد و خشونت گرایید ، اما متاسفانه این مساله امسال نیز همچون سال های گذشته در ایران به دلیل سایه سنگین حکومت به یک راهپیمایی عادی و نمادین تبدیل و مجددا به جای محکومیت رژیم سفاک اسرائیل مستوجبات تاییدات نظام و در واقع محفلی برای لبیک به اوامر عالی و نظام تبدیل گردید که مبرهنا به دلیل این جوّ ، مانع شرکت همه ی قشرهای آزادی خواه کشور شد و مساله را از یک مساله ملی به یک مساله سیاسی مبدل داشت.

 

حضرت آیت الله

 

مصاحبه هوشمندانه جنابعالی در صبح انتخابات 92 و دعوت همه ی مردم حتی آنانیکه با نظام مشکل دارند ، فتنه ای بزرگ از کشور را دور ساخت و با انتخاباتی بی نظیر رئیس جمهوری صلح طلب و عاقل را جانشین فتنه ای کور کرد ؛ ثواب این حرکت خردمندانه با شما. اما اکنون نیز آرمان قدس به این تطهیر نیازمند گردیده است و سرانجام قدس نیازمند سکوت و عدم موضع گیری های خشن ، ادعای حمایت های نظامی و پیوند آن با منافع جمهوری اسلامی ایران است تا این مساله با ظرفیت های بین المللی و به خصوص شرایط ویژه ای که با حضور فرزندان انقلاب همچون مذاکره کنندگان غیور و توانمند ما به پیش آمده است مرتفع گردد و دست رژیم غاصب صهیونی از بهانه جویی در قضیه ی فلسطین و به تبع در قضیه هسته ای  کوتاه گردد تا صلحی پایدار و بر اساس طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران یعنی هر فلسطینی یک رای ، در منطقه ایجاد گردد.

 

انشاله با درایت و درک شرایط مطلوب سیاسی به وجود آمده و بهره از وفاق و همدلی ایجاد شده پس از انتخابات 92 که الحمدلله و المنه تا کنون نیز بخش اعظمی از آن نیز به قوت خویش باقی مانده است ، ضمن ارتقای وضعیت کشور در جهت رسیدن به چشم انداز به صلح و ثبات منطقه و جهان به اندازه ی نقش خود یاری رسانی نماییم.

علی و غزه

ای علی!

مظلوم تر از تو را هنوز نمی شناسم.

ای علی!

هنوز تو را سقیفه ، کوفه ، دار الحریق احاطه کرده و مظلومیت رهایت نمی کند

امروز هم کوفیان و سقیفیان دورادور تواند.

سیاهه پوشان عزای تو، سینه زنان فرق شکافته ات ، مدعیان ولایتت ، مسحور تبلیغات صهیونی ها گردیده اند و جنگ نابرابر امروز را دفاع طرفین از خود می دانند

 

ا ی علی!

شرمنده ام که مدعیان دوست داریت از قتل و عام غزه به ظن ناصبی بودن آنان به درد نیامده اند

ای علی!

شرمنده ام که باکین عزایت، کودکان قتل و عام شده غزه را به جرم ناصبی بودن پدرانشان مستحق تر بر مرگ تا زندگی می دانند که مبادا چون به رشد رسند ناصبی باشند

ای علی!

چه مظلومانه است سرنوشت تو

آنجا که تو قاتل خود را مدارا می کنی ، ضارب فاطمه ات را مراعا می کنی ، زخم زبان پیرزنی که نادانسته تو را که برای کمک احوالی اش مَشکش را به دوش گرفتی و کمک احوالش شدی تحمل که نه تدبر می کنی، دق آوردن مومن را در خلال کندن از پای دخترک یهودی ، مسهل می کنی و ما امروز قتل و عام مردمی را به ظن ناصبی بودن حلال می شماریم و آنرا مصداق اللهم مشغل الظالمین بالظالمین می دانیم و آنرا آیینه کردارشان می شمریم.

ای علی!

تو کجا و ما کجا

هنوز تنهاترین حتی در میان شیعیانت هستی

آخرین شب قدر

+ نوشته شده در دوشنبه سی ام تیر 1393 ساعت 10:33 شماره پست: 160

الغوث الغوث خلصنا

فریاد می زنم خدایا برای نجات

برای نجات غزه

برای نجات عراق

برای نجات سوریه

برای نجات دختران به اسارت رفته نیجریه ای

برای نجات محصورین ایران

برای نجات همه مستعضغین عالم

و ای خدا

اگر نجاتشان نمی بخشی از این همه ظلم و تعدی ، جان مرا نجات بخش از قالب تن که دیگر تاب دیدن کودکان و مردان و زنان به خاک و خون کشیده شده علی خصوص امروز آنچه در غزه گذشت را ندارد.

جنایات امروز غزه قلب تل آویو را هم به تظاهرات کشانید و مردم اسرائیل علیه سنگدلی سفاکان صهیونی شعار آزادی غزه سر دادند .